Onze lijsttrekker!

31 januari 2022

Trots en verheugd is de PvdA dat Fiona Bijl opnieuw onze lijsttrekker is bij de gemeenteraadsverkiezingen in Reusel-De Mierden!

Met Fiona hebben we een lijsttrekker die onze sociale opdracht in haar haarvaten heeft zitten. Het opkomen voor kwetsbare mensen, het tijdig betrekken van inwoners en dorpsraden bij plannen, én het voor ogen houden van de leefbaarheid (nu én in de toekomst) van onze dorpen zit in haar DNA opgesloten.

Ambitie

Fiona geeft aan na 8 jaar raadslidmaatschap nog altijd vol energie te zitten om door te gaan. Tal van thema’s hebben haar aandacht:  volkshuisvesting, armoede, eenzaamheid, integratie van mensen met een beperking, sport & bewegen, biodiversiteit en leefbaarheid zijn van die typische thema’s waar Fiona van opveert als we erover beginnen. Ze wil zich hier de komende jaren opnieuw voor inzetten. Meer dan ooit wil ze dat met inwoners, maatschappelijk organisaties, ondernemers en dorpsraden doen. Door in gesprek te blijven met elkaar om ideeën op te halen over wat leeft én wat oplossingen zijn. Door mensen te verenigen en te betrekken bij de vraagstukken van de toekomst wil ze inwoners nadrukkelijker invloed geven op de politieke agenda.

Dat is precies het type leiderschap wat Reusel-De Mierden nu nodig heeft. De uitdagingen zijn groot! Een betaalbaar huis, aandacht voor elkaar, een gezonde leefomgeving en een overheid waar je op kan rekenen; het is voor veel teveel mensen uit zicht geraakt.

We zijn dan ook verheugd dat Fiona de verantwoordelijkheid op haar schouders wil nemen om als politiek leider in onze gemeente te veranderen wat niet deugt. Dat ze op wil staan om een stem te geven aan mensen die doorgaans niet gehoord worden.

Over de ambitie van de PvdA grijpt Fiona altijd onze rode PvdA-roos aan als symbool: “de rode bloem staat voor het sociale en de groene steel voor de leefbaarheid”. Mooier kunnen we het niet zeggen.