Fiona Bijl is lijsttrekker bij de verkiezingen in 2018

19 juli 2017

Fiona Bijl, de huidige fractievoorzitter van de PvdA in de gemeenteraad van Reusel-De Mierden, is lijsttrekker bij de gemeenteraadsverkiezingen in maart 2018. Dat heeft de ledenvergadering op 13 juli besloten. De samenstelling en volgorde van de rest van de kandidatenlijst wordt in november of december vastgesteld.

Fiona is inmiddels gepokt en gemazeld in de politiek en in het PvdA netwerk. In 2010 maakte ze namens de PvdA haar opwachting in de lokale politiek als commissielid en sinds 2014 is ze raadslid en tevens fractievoorzitter. Naast de gemeentelijke activiteiten is ze ook politiek actief in het regionaal netwerk, waaronder in de Kempencommissie en de Raadstafel21 van de MetropoolRegio Eindhoven (MRE). Het bestuur van de PvdA in Reusel-De Mierden is trots dat Fiona opnieuw lijsttrekker wil zijn. Ze is enthousiast, ambitieus en ziet tal van verbetermogelijkheden op het gebied van duurzaamheid, participatie en sociale economie. Ze wil een gemeente die kansen pakt met oog op de toekomst én een gemeente die investeert in de kracht van de gemeenschap in de individuele kernen. Naast haar betrokkenheid bij de lokale gemeenschap investeert Fiona graag in een krachtig netwerk binnen de PvdA. Ze heeft veelvuldig contact met de college in de regio, de Provinciale Staten, het Waterschap en de Tweede Kamer. In het dagelijks leven werkt Fiona als zelfstandig bedrijfskundig adviseur. In haar vrije tijd volgt ze de vakopleiding fotografie en is ze met haar echtgenoot in hun (moes)tuin te vinden of langs de lijn bij de diverse sportevenementen waar hun 2 dochters van 13 jaar aan deelnemen.