1 februari 2022

Verkiezingsprogramma beschikbaar

Een gesproken versie van ons verkiezingsprogramma is te beluisteren via deze link.

De Partij van de Arbeid kiest voor een sociaal Reusel-De Mierden. Voor een gemeenschap waarin we elkaar helpen en de overheid er is voor wie dat nodig heeft. Omdat we geloven dat we er állemaal op vooruit gaan als het met iedereen goed gaat!’

Een greep uit onze plannen

• Huizen zijn om in te wonen en niet voor winsten: we voeren een zelfbewoningsplicht en een opkoopverbod in. We bouwen meer betaalbare woningen en we zorgen voor meer en beter passende woonvormen voor ouderen en inwoners met een zorgbehoefte.
  • In onze dorpen zorgen we voor elkaar: we hebben een ruimhartig armoedebeleid en een sterke schuldenaanpak. We helpen inwoners die de energierekening niet meer kunnen betalen en we verduurzamen huizen van mensen met een laag inkomen. We veroordelen niet; we staan zij-aan-zij.
  • Iedere inwoner voelt zich thuis in onze dorpen : we verbeteren ontmoetingsplekken, stimuleren sport en bewegen, hebben volop aandacht voor groen & biodiversiteit en zorgen dat iedereen ook écht mee kan doen. Bovendien gaan we dorp- en wijkgericht werken door samen met de inwoners plannen te maken voor hun leefomgeving.
  • Een goede bereikbaarheid via openbaar vervoer (OV) is essentieel voor velen. Van student tot toerist. Op alle dagen van de week moet je richting Eindhoven én Tilburg kunnen reizen. Daarnaast hebben we ook oog voor langzame en kwetsbare verkeersdeelnemers in onze dorpen. Er komen veilige schoolzones bij de basisscholen, goed verlichte fietsroutes naar het Pius X-College en een snelle aanpak van scheefliggende stoeptegels. En uiteraard letten we bij herinrichtingen op de toegankelijkheid voor iedereen!

Lees ons complete programma op “Verkiezingsprogramma 2022-2026”